• وبلاگ : مجله فرهنگي هنري
  • يادداشت : آثار باستاني
  • نظرات : 2 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    تاريخ آدمي در هيچ جاي دنيا چنين فرش عظيم و غني با مفهوم ميراث فرهنگي - تاريخي وباستاني را نگسترانيده است.
    سلام بر شما و نويسندگان خوب اين مجله فرهنگي هنري سايبري
    فرموديد نقد کنيم .. ما آنقدر در بي سوادي بسر مي بريم که تعريف نقد را درست نمي دانيم ! چه رسد نقد کنيم
    تا آنجايي که خوانده ام و شنيده ام مقوله حجاب پيش از اسلام در سرزمين ما وجود داشت ..و اين بنيه قوي ما بايد بيشتر تبليغ شود بايد به نکات مثبت تاريخ بيشتر توجه شود اصلا تاريخ يعني گذشته اي که درس و عبرت مي شود براي آيندگان ... و بنظرم اولين قدم براي اهميت دادن به مسئله آثار باستاني کشف و مشاهده آثار تاريخي و باستاني شهر و شهرستان خودمان است .. بعد در مرحله استاني و بعد هم در بعد ميهن .. دومين راه مطالعه دوره هاي تاريخي موفق سرزمينمان از ابتدا تا کنون بوده است .. متاسفانه در اين بين نويسندگاني که دست به کشف تاريخ ما برده اند با هم در تناقض بسر مي برند بايد برويم سراغ آني که صحيح تر مي گويد .. يديگر مشکلاتي که مطالعات تاريخي را سخت کرده است ..قضاوت هاي مولفان است که گاهي سلايق و علايق خود را ارجح دانسته اند بر خود واقعيت تاريخ. مثال: کتاب دو قرن سکوت جناب آقاي زرين کوب که 200 صفحه کتاب نوشته اند تا يک ايراني ذهنيت غلطي از اعراب را داشته باشد .. در حاليکه ايشان مي توانستند به نکات مثبت ايران بعداز ورود اسلام هم بپردازند ... شايد از موضوع خارج شديم ولي کمي بينديشيم اينها کاملا مربوط هستند به يکديگر ... اميدوارم براي شناساندن اهميت آثار وابنه باستاني مسئولين گام هاي بلندي را بردارند مانيز مطالعه کنيم و سير و گردش در شهرهاي با تمدن داشته باشيم
    شاد باشيد و موفق .. اميدوارم زود به زود بروز رساني کنيد
    آفرين بر شما، مانا باشيد
    پاسخ

    ممنون دوست عزيز
    سلام
    مطلب خوبي بود
    :)
    پاسخ

    سلام... ممنون كه وقت گذاشتي و خوندي :)
    سلام
    ديدن آثارتاريخي دركشورهاي داراي تمدن كهن از برنامه هاي روزمره مدارس ومراكز آموزشي است واين موضوع از مهدكودكها آغاز مي شود اما بي توجهي به اين آثار در ايران ما دلايل متعدددي دارد اصلا به همين دليل است كه ما هنوز نتوانسته ايم به همديگر بفهمانيم كه نبايد روز آثارباستاني خراش ايجادكنند ويا يادگاري بنويسند شما دركدام كتاب درسي ديده ايد درباره حفظ اين آثار چيز به درد بخوري نوشته باشند اصلا انگار تعمدي هست كه اين آثار از بين بروند در دوره پيش از انقلاب نيز كار درخوري براي فرهنگ سازي نگهداري ايز اين آثار انجام نشده ويا من تابه حال چيزي نديده ام
    شاديتان افزون باد
    پاسخ

    سلام... ممنون از نظر كامل و پرمحتواي شما... شاديتان پايدار باد
    سلام واقعا جاي تاسفه که تو يونان و ايتاليا آثار باستاني رو تو شيشه هاي ضد گلوله و ايزوله که با گاز بي اثر پر شده، نگهداري ميکنن اما تو ايران ملت ميرن رو شير سنگي همدان سوار ميشن عکس يادگاري ميگيرن.
    ضمنا آدرس وبلاگ چرا اينقد درازه؟
    پاسخ

    سلام... بله متاسفانه، نه مسئولين و نه مردم قدر و ارزش آثار باستاني يا فرهنگي را نمي دانند و در اين بين گناه مسئولين بيشتر كه مسئوليت اطلاع رساني و آموزش و آگاهي بخشي را بر عهده دارند و از آن غفلت مي كنند..... در مورد دوم هم سعي شده آدرس و عنوان وبلاگ با هم سنخيت داشته باشد كه همين باعث طولاني شدن آدرس شده :)
    سلام
    دغدقه ي قشنگي داريد
    تاريخ و آثار باستاني و فرهنگ و تمدن و ايران و ...

    موفق باشيد
    پاسخ

    سلام...ممنون... موفق باشيد...
    سلام
    از شوش، كهن ترين شهر تاريخي ايران زمين سخني به زبان نياورديد :)
    از خواندن مطلب تاريخي شما بهره مند شدم.پيروز باشيد‏،يا حق
    پاسخ

    سلام...چون اين ژپست نگاهي كلي به آثارباستاني داشت مجال آن نبود تا از آثار باستاني شهرها به طور خاص نام برد چرا كه هر يك حداقل براي خود يك پست مي طلبد... گرچه شهر شوش از شاخص ترين شهرهاي باستانيست اما خوبست با ديدي وطن دوستانه به موضوع نگاه كرد؛ همه جاي ايران سراي من است:)